ESF PROJEKTS NR.8.3.5.0/16/I/001

 

Projekts 8.3.5.O/16/I/OO1 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”
Projekta mērķis- uzlabot pieeju karjeras atbalstam vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs:
– nodrošināt karjeras vadības prasmju apguvi skolās;
– celt izpratni un informētību par tālākās izglītības ceļiem un izvēlēm;
-motivēt profesijas un nodarbinātības izvēli veikt atbilstoši savām interesēm, spējām, sabiedrības un darba tirgus piedāvājumam un vajadzībām.
Nīcas novada dome, sadarbībā ar Rucavas novada domi un Valsts izglītības attīstības aģentūru ar 2017.gada 1.aprīli ir uzsākusi projekta “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” īstenošanu.
Projekta ietvaros darbu uzsācis pedagogs karjeras konsultants Elīna Krūma. Viņa strādās gan Nīcas vidusskolā, gan Rudes pamatskolā, gan Rucavas pamatskolā, gan Sikšņu pamatskolā.

_________________________________________

Karjeras attīstības atbalsta pasākums „Manas uzņēmējspējas”

26.aprīlī Rucavas pamatskolā un Nīcas vidusskolā viesojās pedagogs, astrologs un karjeras konsultants Mārtiņš Geida. Viņš Nīcas vidusskolas, Rudes, Rucavas un Sikšņu pamatskolu 7. – 8. klases skolēniem stātīja par uzņēmējspējām. Skolēni uzzināja kāda ir tā loma pašnovērtējuma veikšanā, karjeras lēmumu pieņemšanā un kā attīstīt uzņēmējspējas. Skolēni tika iepazīstināti ar uzņēmējspēju attīstošiem paņēmieniem, izmantojot nodarbības vadītāja metodiku – Gribu/negribu, varu/nevaru, vajag/nevajag, tādejādi veicinot skolēnus attīstīt savas uzņēmējspējas. Nodarbības noslēgumā skolēni reflektēja par uzņēmējspējām un to nepieciešamību ikdienas dzīvē. Karjeras attīstības atbalsta pasākums notika projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

 

 

 

 

_______________________________________

Karjeras attīstības atbalsta pasākums„Profesijas izvēle”

11.aprīlī Rucavas pamatskolā viesojās karjeras konsultante un koučs Jolanta Priede, lai kopā ar Rucavas pamatskolas un Sikšņu pamatskolas 1. – 4. klasēm iepazītu darba pasauli nodarbībās “Profesijas izvēle”. Skolēni nodarbībā pie J. Priedes veidoja savu profesionālās dzīves stāstu, izmantojot Alana Milna populārās grāmatas par Vinnija Pūka un viņa draugu piedzīvojumiem.  Skolēni veidoja stāstu no attēliem, bet stāstu papildināja ar vārdiem un jautājumiem. Tādejādi bērni tika mudināti apzināties savu iespējamo profesijas izvēli. Savukārt, kopā ar pedagogu karjeras konsultanti Elīnu Krūmu, skolēni atpazina profesijas, vērojot animācijas filmas fragmentu. Skolēniem minētās prasfesijas vajadzēja sagrupēt balstoties uz veicamā darba raksturu – fizisks vai garīgs darbs un darbs telpās un darbs brīvā dabā. Nodarbība “Profesijas izvēle” notika Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.”

Pedagogs karjeras konsultants Elīna Krūma

 

 

 

 

________________________________________

Karjeras attīstības atbalsta pasākums„Kā izvēlēties savu sirds profesiju”

2018.gada 13. februārī Nīcas vidusskolā notika karjeras attīstības atbalsta pasākums „Kā izvēlēties savu sirds profesiju”. Nīcas vidusskolas un Rucavas pamatskolas 9.– 12. klašu 44 skolēni tika sadalīti 3 grupās – 12.klases skolēni, 10.-11.klašu skolēni un  9.klases skolēni.

         Katrai grupai nodarbības ilga 60 minūtes, kuras laikā dalībnieki klausījās kouča stāstījumā par sev vispiemērotākās profesijas un karjeras izvēles un veidošanas principiem. Nodarbību laikā skolēni praktiski darbojās – analizēja situācijas, kuras sniedza kouča un modelēja savu iespējamo rīcību, lai noteiktu kā, balstoties uz „Gribu, varu, vajag”, personiskām vērtībām un citiem faktoriem, izvēlētos sev atbilstošu darbības jomu, profesiju. Skolēni apzināja sava rakstura, temperamenta īpatnības, spējas, prasmes un intereses, un pamatoja, kapēc šie faktori ir svarīgi, piedaloties diskusijā. Katras nodarbības noslēgumā notika refleksija par nodarbības laikā iegūto informāciju, pārdomas un secinājumi par potenciālo turpmāko profesijas izvēli un rīcību.

              Nodarbības notika Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

Pedagogs karjeras konsultants Elīna Krūma

 

 

 

_______________________________________

Karjeras attīstības atbalsta pasākums“Darbs ar dzīvniekiem”

Nīcas vidusskolas 5.-7.klašu skolēni,  projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros, 2017.gada 29.novembrī devās uz Rīgas Zooloģisko dārzu, kur iepazinās ar profesijām, kas saistītas ar dzīvniekiem.  

  • Skolēni tika sadalīti divās grupās.
  • Nodarbības vadīja gides – katrai grupai bija sava gide, kura vadīja pa zoodārzu un iepazīstināja ar dažādu profesiju pārstāvjiem, kuri runāja un rādīja sava darba pienākumus un stāstīja par nepieciešamo izglītību, interesēm, spējām, prasmēm un zināšanām, kuras vajadzīgas, lai varētu ne tikai strādāt zoodārzā, bet arī, lai strādātu ar dzīvniekiem.
  • Skolēni mācību centrā tikās un iepazinās ar zooloģi un uzzināja kas ir zoologs un ar ko viņš nodarbojas, kas viņam ir jāprot un jāmāk. Skolēni terārijā, tropu mājā un akvārijā tikās ar dzīvnieku kopējiem, barotājiem, ihtiologu, veterinārārstu, entomologu un dzīvnieku dresētāju. Skolēni vēl uzzināja, ka ir tāds profesijas pārstāvis, kurš sadarbojas ar zooloģisko dārzu un tas ir – taksidermists.
  • Pastarpināti skolēni paši minēja, ka zina un saprot, ko dara šoferis, kasieris, grāmatvedis, gids, apkopēja un ka nereti cilvēki pirms sāk strādāt zooloģiskajā dārzā vai izvēlas studēt zooloģiju un citas ar to saistītas apakšnozares, kā arī sākt darboties kā brīvprātīgie.

 

 

__________________________________________

Karjeras attīstības atbalsta pasākums “Inženierzinātne un uzņēmējdarbība”

2017.gada 28.augustā, Liepājā „Blue Shock Race kartingu hallē” norisinājās karjeras attīstības atbalsta pasākums, kurā piedalījās Nīcas vidusskolas 5. – 12. kl. skolēni, Rudes pamatskolas, Rucavas pamatskolas un Sikšņu pamatskolas 5. – 9. kl. skolēni.

Pasākuma ietvaros nodarbību par uzņēmējdarbību, uzņēmuma dibināšanu, vadīšanu un uzņēmējdarbības izaicinājumiem vadīja uzņēmuma valdes loceklis un uzņēmuma dibinātājs Artis Daugins. Tālāk skolēni tika sadalīti divās grupās – pamatskolēnu un vidusskolēnu grupas. Šajās nodarbībās skolēni iepazinās ar mehāniķia/inženiera Jāņa Lakstīgalas un uzņēmuma tehniskā vadītāja Ainara Zaiceva profesijām un viņu karjeras stāstiem, kā arī aplūkoja, pētīja un pārbaudīja elektromotoru darbība principiem un aplūkoja kā darbojas elektroriteņi un elektrokartingi. Nodarbību laikā kopā ar skolēniem bija uzņēmuma dibinātājs A. Daugins, kurš ne tikai dalījās savā dzīves pieredzē un atbildēja uz skolēniem interesējošiem jautājumiem, bet arī dalījās ar nākotnes plāniem un idejām, kopā ar J. Lakstīgalu un A. Zaicevu pārbaudīja skolēnu iegūtās zināšanas un prasmes, uzdodot jautājumus pa redzēto un dzirdēto. Pasākums norisinājās Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

__________________________________________

Karjeras attīstības atbalsta pasākumi “Ārējā tēla nozīme karjeras veidošanā” un “Stilista un vizāžista profesija”

2017.gada 22.maijā Rucavas pamatskolā viesojās un meistarklases par stilista vizāžista profesiju un ārējā tēla nozīmi karjeras veidošanā vadīja estētikas skolas „Liepājas Modes un Mākslas Studija” vadītāja Tatjana Jaremčuka, kurai palīdzēja asistente Madara Lapiņa.

Nodarbību laikā profesionāla stiliste un vizāžiste sarunas gaitā pastāstīja kādas zināšanas un prasmes ir nepieciešamas stilistam un vizāžistam, kā arī atbildēja, kāpēc un kādās dzīves situācijas ir nepieciešami šo profesiju pārstāvju pakalpojumi un pārrunās, kur var apgūt nepieciešamo profesiju. Sarunas laikā profesionāle atbildēja uz visiem skolēniem interesējošiem jautājumiem un pēc tam skolēni kopā ar T. Jaremčuku runāja par pareizas stājas veidošanas pamatnosacījumiem. Skolēni apzinājās, ko par viņiem, vēsta gaita un stāja un cik būtisks ir vizuālais tēls, veidojot karjeru vai uzsākot darba attiecības, veicinot izpratni, ka vizuālais tēls ir viens no priekšnoteikumiem, uzsākot gaitas darba tirgu.

Skolēniem bija iespēja ne tikai aplūkot savu stāju un gaitu no malas, bet arī praktiski trenēt savu stāju un gaitu, iegūstot praktisku pieredzi, kā attīstīt un pilnveidot savu stāju un gaitu.

 Nodarbība notika Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.

 

 

 

_______________________________________

Karjeras attīstības atbalsta pasākums “Kas ir profesija?Kāda ir mana nākotnes profesija?”

2017.gada 19.maijā karjeras konsultante un koučs Jolanta Priede vadīja nodarbības „Kas ir profesija? Kāda ir mana nākotnes profesija?”  3. un 4. klases skolēniem gan Nīcas vidusskolā, gan Rudes pamatskolā. Nodarbību laikā skolēni, izmantojot koučinga spēli, stāstīja savu nākotnes nodarbošanās stāstu. Skolēni sadarbojās, strādājot pa grupām. Stāsts tika veidots, izmantojot projektīvās kārtis, uz kurām balstoties grupu dalībnieki veido profesionālās dzīves stāstu. Skolēni pierakstīja veidoto stāstu un papildināja to ar citiem raksturojošiem vārdiem un jautājumiem, veidojot profesionālās darbības stāsta nosaukumu. Skolēni nodarbības laikā ne tikai paplašināja savas zināšanas par profesijām, bet arī pilnveidoja prasmes stāstīt un dalīties savā pieredzē par dažādām profesijām. Nodarbības notika Eiropas Savienību fondu darbības programmas “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. specifiskā atbalsta mērķa “Uzlabot pieeju karjeras atbalstam izglītojamajiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” projekts Nr.8.3.5.0/16/I/001 “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros. 

 

 

 

__________________________________________